vineri, 25 martie 2011

Hineni (Iată-mă)

"Cine sunt eu, Doamne?
Nu sunt decât țărână și glie framântată,
O pulbere inertă, dar magic transformată,
O mână de țărână cu o comoară-n ea,
În care, Domnul Slavei, și-a pus amprenta Sa.."
                                                      Valentin Popovici

    Aș vrea să ne uităm la o expresie, care în ebraică se traduce prin "Hineni", adică Iată-mă .
(Iată-mă sunt la dispoziția Ta..)
   "După aceste lucruri, Dumnezeu a pus la încercare pe Avraam şi i-a zis: „Avraame!” „Iată-mă!”, a răspuns el.." Geneza 22:1
   Avraam este în toi de noapte, nu știe ce vrea Domnul, nu știe de ce-l cheamă, habar nu are ce-i spune, dar Domnul l-a chemat și el răspunde : Hineni ! (Iată-mă, sunt la dispoziția Ta..)
   Suntem copii lui Avraam, să-i urmăm credința și felul cum răspunde el la chemarea lui Dumnezeu.  (Avraamee.. ! - Iată-mă !)
   Ce onoare să auzi că Dumnezeu te cheamă, un Dumnezeu care e necuprins de timp și spațiu, e fără măsură, cel Sfânt, îi pasă de unul ca mine, îi pasă de unul ca tine, știe durerea prin care treci știe necazul prin și ne strigă: Avraame ? Alex ? Gabi...? Daniela..? Cornele..? Marcele..? Ne strigă pe fiecare pe nume..
   Psalmistul spune că El număra stelele și niciuna nu lipsește. Materia este atât de ascultătoare,când le cheamă Domnul, ele răspund: Hineni !! (Iată-ne, suntem aici la dispoziția Ta !)
   La oameni Domnul strigă și așteaptă de la noi : Hineni ! (Iată-ne!)

   Un alt om al lui Dumnezeu, Moise
  "..Domnul a văzut că el se întoarce să vadă; şi Dumnezeu l-a chemat din mijlocul rugului şi a zis: „Moise! Moise!” El a răspuns: „Iată-mă!” Exodul 3:4
    Are Dumnezeu o lucrare grea, puternică, să facă printr-un om care se simțea incapabil să facă lucruri mari și Moise spune: Hineni (Iată-mă).
   Omul lui Dumnezeu care este gata să asculte.. Hineni, înseamnă : Iată-ma, așa cum sunt la tine vin !

    Înaintea Dumnezeului celui Sfânt nu putem sta oricum..
    Înainte lui Dumnezeu cel Sfânt ne înfățișăm ca înaintea lui Dumnezeu, nu a oamenlior
"..Dumnezeu a zis: „Nu te apropia de locul acesta; scoate-ţi încălţămintea din picioare, căci locul pe care calci este un pământ sfânt.” Exodul 3:5
   Moise a răspuns : "Hineni !" Dar dacă e Hineni, scoate-ți încălțămintea din picioare, căci Domnul e Sfânt !
   Și Domnul Isus, Mântuitorul a fost gata să răspundă : Hineni ! (Iată-mă, vin să fac voia Ta, Tată!) . El care era deopotrivă cu Dumnezeu n-a socotit ca un lucru de apucat să fie asemenea cu Dumnezeu ci s-a smerit, s-a făcut ascultător până la moarte, ca să ne învețe și pe noi: Hineni ! (Iată-mă, sunt la dispoziția Ta, Doamne !)
   
   Dumnezeu ne cheamă în diferite lucruri, ne cheamă sa-I slujim, ne cheamă sa ne jertfim, ne cheamă să lucrăm, ne cheamă acasă (moartea).. Suntem noi gata să spunem : "Hineni"?
Dacă Dumnezeu iți spune astăzi, vreau să pleci de pe pământ ești gata să răspunzi: "Hineni" (Iată-ma, Tata!)

Niciun comentariu: